Az időpontfoglaló-rendszer tökéletesítésével, az ügyintézők képzésével és kormányablakbuszok „bevetésével” is készülnek a kormányablakok a járványhelyzet enyhülésével járó nagyobb forgalomra – közölte a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős miniszteri biztosa kedden Szegeden.
Domokos Péter, a Csongrád Megyei Kormányhivatalban tartott sajtótájékoztatón azt mondta, a járvány alatt töredékére esett vissza a kormányablakokban az ügyfélszám. Példaként a budapesti Teve utcai kormányablakot említette, ahol az egyik tavaszi héten 425 ügyfelet fogadtak, míg az előző év azonos időszakában 3140-et. Hozzátette: tíz lejáró személyi igazolványból átlagosan egyet újítottak meg.
Ezt az időszakot a kormányablakokban dolgozók képzésére használták fel, annak érdekében, hogy minél több ügytípusban tudjanak segíteni a hozzájuk fordulóknak – tudatta a miniszteri biztos. Domokos Péter kitért arra, lényegesen meg fogják hosszabbítani a lejáró okmányok megújítására rendelkezésre álló határidőt, amely jelenleg a veszélyhelyzet befejeztét követően 15 napig tart.
A miniszteri biztos arra biztatott mindenkit, hogy használja a központi időpontfoglaló rendszert, amely az ügyfelek és a kormányablakok számára is kiszámíthatóbbá teszi az ügyintézést.
Bővül a mobilizált ügyfélszolgálat gépjárműparkja
Augusztustól újabb tíz kormányablakbusz áll majd szolgálatba, így valamennyi megye és a főváros is rendelkezik majd ilyennel. A mobil kormányablakok működése során alkalmazzák a Csongrád megyei gyakorlatot, így előre meghirdetett időpontokban járják végig azokat a településeket, ahol nincs állandó ügyfélszolgálat – közölte Domokos Péter.
Tavaly mintegy 700 ezer ügyfél kereste fel a csongrádi kormányablakokat
Juhász Tünde, Csongrád megye kormánymegbízottja kiemelte: a megyei kormányablakokra az a jellemző, hogy igyekezett mindig egy kicsit több szolgáltatást kínálni, mint ami a minimum volt.
Az elmúlt években folyamatosan növekvő ügyfélszámmal rendelkezünk, egyre többen keresik fel a kormányablakokat, a tavaly mintegy hétszázezer ügyfelünk volt, amely a megye népességéhez viszonyítva olyan, mintha minden ügyféllel kétszer találkoztunk volna – mondta a kormánymegbízott.
A munkánk mértékegysége az elégedett ügyfél, büszkék vagyunk arra, hogy évek óta igen magas elégedettségben távoznak a hozzánk forduló ügyfelek – hangsúlyozta továbbá Juhász Tünde. Hozzátette: tavaly több mint húszezer ügyfél értékelése alapján, az ötös skálán 4,95-re „vizsgázott” a kormányablak.