2024.03.28, Csütörtök
Élj! Láss! Érezz! - bemutatták Székesfehérvár új imázsfilmjét
szekesfehervar.hu - Fotó: Simon Erika

Élj! Láss! Érezz! - bemutatták Székesfehérvár új imázsfilmjét

szekesfehervar.hu

2020.06.15. 14:16

Székesfehérvár új imázsfilmjének bemutatójára került sor hétfőn délelőtt a Hiemer-házban. Az Élj! Láss! Érezz! című rövidfilm a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. gondozásában készült és városunk élettel teli, hangulatos tereit, programjait mutatja be egy fiatal pár kalandozásán keresztül. A filmet a város Youtube csatornáján keresztül bárki megnézheti.

Hirdetés

A film mintegy 3 és fél percben 34 varázslatos székesfehérvári helyszínt mutat be 117 szereplővel és statisztával.

 

 

Hétfőn délelőtt Székesfehérvár új – és a járványidőszak miatt tavasszal be nem mutatott – imázsfilmjének premiervetítését tartották a Hiemer-házban. 

A Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. gondozásában készült film bemutatója előtt F. Szegő Krisztina ügyvezető elmondta, hogy az elmúlt 10, de főként 5 évben Székesfehérvár turizmusa rendkívül dinamikusan fejlődött, köszönhetően a stratégiai városfejlesztésnek, mely során felpezsdült a város közösségi és kulturális élete is. "Városunk olyan színvonalas rendezvénypalettát és kulturális kínálatot épített, amely Fehérvár turisztikai vonzerejének alapja lett, és amelyre támaszkodva 2018-ban rekordévet zártunk a turizmusban. Éppen ezért láttuk időszerűnek 2019-ben, hogy ezt a vonzerőt látványos formában megörökítsük, és megmutassuk országnak-világnak, hogy még több látogatót csalogassunk ide" - mondta el az elhatározásról F. Szegő Krisztina. A film koncepcióját az Absurd Reklámügynökséggel közösen alakították ki és arról szól, hogy a várost ezúttal a rendezvények forgatagán keresztül mutassák meg.

 

szekesfehervar.hu

 

 "Szerettük volna érzékeltetni, hogy Székesfehérvár nem csak látnivalókban, iparban, sportban, de élményekben is gazdag város. Olyannyira, hogy alig fértünk egy ilyen film keretei közé, bizony le kellett mondanunk arról, hogy mindent láttassunk. A célkitűzésünk és törekvésünk az volt, hogy átadjuk és átélhetővé tegyük azt a hangulatot és életérzést, ami itt a miénk. Ezért is volt különösen fontos szempont, hogy mindenki, aki a készítésben szerepet kapott, a stáb és a főszereplők is helyiek legyenek, hiszen ők tudják mindezt leghitelesebben tolmácsolni" - tette hozzá a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője. 

 

 

Érdemes közösséget szervezni és közösségi erőt is felhasználni

A film bemutatója előtt Székesfehérvár polgármestere felidézte, hogy 2010-ben, amikor a városvezetés a fehérváriaktól megkapta azt a megtiszteltetést, hogy szolgálhatja ezt a közösséget, azt látta, hogy ebben a városban sokkal több van annál, mint, hogy valaki csak átutazzon rajta. Cser-Palkovics András polgármester kiemelte, Fehérvár páratlan értéke, hogy közel van Budapesthez és a Balatonhoz is, maga a város elég nagy ahhoz, hogy minden meglegyen benne, ami egy nagyvároshoz kell, de még élhető: ezt pedig érdemes megmutatni, érdemes közösséget szervezni és a közösségi erőt is felhasználni ebben. "Az volt a cél, hogy legyen tele élettel a város, ez volt a korábbi imázsfilm szlogenje is. Akkor ezen sokan mosolyogtak, ma már senki nem mosolyog, hiszen talán még ezen a nyáron is el lehet majd mondani, hogy tele van élettel a város. Azóta fontos turisztikai célpont lett Székesfehérvár, nem véletlenül került be idén az első 10-be a legnépszerűbb települések listáján. Modern, élhető és szerethető a város: szerethető az itt élőknek és szerethető azoknak is, akik pár órára, napra, vagy egy hétre érkeznek ebbe a városba. Az élj, láss, érezz azért találó kifejezés, mert igaz a fehérváriakra is és igaz lehet azokra is, akik turistaként érkeznek Fehérvárra." - fogalmazott Székesfehérvár polgármestere.

"Egy imázsfilm szükséges egyrészt a fehérváriak miatt is, hogy megjelenjen egy olyan film, amit meg lehet mutatni az ismerősöknek és meg lehet osztani a közösségi médiafelületeken,valamint büszkék lehetünk egy életérzésre, ami azt jelenti, hogy mi fehérváriak vagyunk. Fontos az ide érkező turisták számára is, akiknek bemutatja, hogy miért keressék fel a várost." - tette hozzá. A film premierje előtt a polgármester felidézte azt is, hogy a Tele élettel imázsfilm kapcsán is számtalan olyan gazdasági egyeztetés volt, amit azzal kezdtek, hogy egy befektetőnek megmutatták a város hangulatát: "Ma a világban már nemcsak a cégek, hanem a városok is versenyeznek egymással a gazdasági befektetésekért, kulturális javakért, vagy a fiataljaik megtartásáért." 

 

 

Egy fiatal pár kalandozásán keresztül ismerhetjük meg a város nevezetes pontjait

Kovács Péter, az Absurd Reklámügynökség ügyvezetője, az imázsfilm producere elmondta, hogy a film 34 varázslatos székesfehérvári helyszínt mutat be mintegy 3 és fél percben. A fehérvári turisztikai és történelmi értékeket vonultatja fel, emellett a város identitását, sokszínűségét mutatja be és érzékelteti a fehérváriak kötődését is ehhez a városhoz. "Tradíciót és innovációt próbáltunk találkoztatni a filmben, ugyanakkor lírai hangulatot, lendületes, izgalmas, karakteres vonulatot is csempésztünk bele." - tette hozzá Kovács Péter, aki szólt arról is, hogy jó színvonalú és kreatív stáb jött létre a produkcióra, ami egy fiatal pár kalandozásán keresztül ismerteti a város nevezetes pontjait.

A film alkotói:

Operatőr: Romhányi Ádám, Kersák József (Fundamentalfilms)

Vágó: Ternák Ferenc (Fundamentalfilms)

Rendező, dramaturg: Bokor Attila

Zeneszerző: Ferencz Péter/Peet

Gyártásvezető: Görög Viktória

Art director: Baranyi Anikó

Producer: F. Szegő Krisztina, Kovács Péter

Főszereplő: Aranyi Nikolett Brigitta, Nagy Máté

KultúraÉlj! Láss! Érezz!SzékesfehérvárFejér megyeimázsfilm