2024.04.23, Kedd
Elektromos járművek hatékony tűzoltását segítő eszközt adtak át Székesfehérváron
Fotók: MTI/Vasvári Tamás

Elektromos járművek hatékony tűzoltását segítő eszközt adtak át Székesfehérváron

MTI

2023.04.04. 18:34

Elektromos járművek hatékony tűzoltását segítő eszközt adtak át kedden a Székesfehérvári Hivatásos Tűzoltó-parancsnokságon: a többször használható tűzoltó takaró megvásárlását Székesfehérvár Önkormányzata és a Jövő Mobilitása Szövetség támogatta.

Hirdetés

A sajtónyilvános bemutatón Sallai László alezredes, a székesfehérvári katasztrófavédelmi kirendeltség vezetője elmondta, hogy az új eszköz nemcsak hatékonyabban oltja el az ilyen jellegű tüzeket, hanem növeli a tűzoltói beavatkozások biztonságát.

Cser-Palkovics András polgármester felidézte, hogy egy beszélgetés indította el a közös gondolkodást a Jövő Mobilitása Szövetséggel, ennek végén fele-fele arányban támogatták a takaró beszerzését, amely az elektromos járművek elterjedésével egyre inkább szükségessé válhat.

Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke kiemelte, hogy folyamatosan nő hazánkban az elektromos autók száma, a legfrissebb adatok szerint a teljes gépkocsiállomány 0,8 százaléka tisztán elektromos, ami közel 40 ezer gépkocsit jelent. Ez a növekvő arány tette szükségessé, hogy gondoljanak ezen autók biztonságára is és felhívják az emberek figyelmét az új a veszélyekre és támogassák azok megoldásait.

 

Székesfehérvár, 2023. április 4. Cser-Palkovics András polgármester, Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke és Sallai László, a székesfehérvári katasztrófavédelmi kirendeltség vezetője (b-j) az elektromos autók oltására is alkalmas tűzoltó takaró bemutatóján Székesfehérváron 2023. április 4-én. A 48 négyzetméteres, norvég gyártmányú paplan elvonja az égéshez szükséges oxigént. Felhelyezése néhány másodpercet vesz igénybe, így elősegíti, hogy a környező járműveket, épületeket meg tudják védeni. Az új eszköz növeli a tűzoltói beavatkozások biztonságát is. Az elektromos meghajtású járművek esetében a 2-3 ezer Celsius-fokon égő lítium oxigént fejleszt, a takaró használatával, időt nyer a mentésvezető, amíg az oltáshoz, visszahűtéshez szükséges vízmennyiséget a helyszínre szállítják. MTI/Vasvári Tamás

A rendezvényen élesben is bemutatták az új, innovatív eszköz működését

A tűzoltók először tűz nélkül, majd meggyújtva a járművet, bemutatták, miként funkcionál a takaró.

Farkas-Bozsik Gábor alezredes közölte, hogy a 48 négyzetméteres, norvég gyártmányú paplan egyszerűen működik, az égés három feltétele (éghető anyag, gyulladási hőmérséklet, oxigén) közül kivonja az oxigént, s ezzel megszünteti az égést.

Felhelyezése néhány másodpercet vesz igénybe, ezzel elősegíti, hogy a környező járműveket, épületeket meg tudják védeni, mert a kigyulladt autó már valószínűleg menthetetlen.

Elmondta, hogy a belsőégésű motorral hajtott járművek esetében nagyjából 20 percig, elektromos meghajtásúak esetében 20-50 percig kell a takarót használni, mert azoknál a 2000-3000 Celsius-fokon égő lítium oxigént fejleszt, ezért inkább időt nyer használatával a mentésvezető, amíg az oltáshoz, visszahűtéshez szükséges vízmennyiséget a helyszínre szállítják, illetve megakadályozza a tűz tovább terjedését.

Helyi hírekSzékesfehérvártűzoltóelektromos jármű