A Market Építő és a KÉSZ szakembereinek munkájával immár jól látható, milyen lesz az monumentális csarnok tömege, mindeközben már a belsőépítészeti látványtervek is elkészültek.
Az elmúlt időszakban is látványos munkálatokkal halad a székesfehérvári Alba Aréna építkezése: a Hydro Fehérvár AV19 jégkorong csapat leendő otthonában immár helyére került a csarnok fém tartószerkezete és hamarosan megkezdődik a tető kivitelezése is - derült ki a FEOL tájékoztatásából.
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a Market Építő Zrt. generálkivitelezésében létrejövő multifunkcionális létesítmény rendezvény- és közösségi központként funkcionál majd, továbbá a fehérvári és hazai jégkorongsport mellett 20-25 teremsportágat is ki tud majd szolgálni, időszakosan pedig akár hatezernél több néző befogadására is képes lesz.
Az építkezésben a KÉSZ Csoport több tagvállalata és partnere is jelentős szerepet játszik: a nagyszabású beruházásban az acél tetőszerkezet, valamint a burkolattartó gyártásáért és szereléséért, illetve általános megvalósításáért is felelnek.
A csarnoképítéssel együtt mindemellett a projekthez kapcsolódó jelentős útépítési beruházás is megkezdődött: az ipari parkot a Budai úttal összekötve kialakítanak egy P+R parkolót, továbbá egy új összekötő út épül az Alba Ipari Zónán keresztül a Seregélyesi és a Budai út között, ezáltal a két városrész is összeköttetésbe kerül.
A tájékoztatásból kiderült, az óriási csarnok mellett elhaladva már látványosan körvonalazódik az Alba Aréna sziluettje:
a projekt aktuális szakaszában már elkészültek az épület fém tartószerkezetével, hamarosan pedig megkezdődik a födémszerkezet építése, amely várhatóan áprilisban be is fedi az épületet.
Hozzátették, mindeközben már rendelkezésre állnak a csarnok belsőépítészeti látványtervei is. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere elmondta, eddig sikerült ez előre tervezett ütemben haladni, azaz az építkezés időarányosan jól tart.
Az épület födémszerkezetének elhelyezését követően hamarosan helyére kerülhetnek a külső borítások is, ennek köszönhetően pedig a belső burkolási munkák is felgyorsulhatnak.
Kiemelték, a mostani energiaárak esetén azonban különösen fontos kérdés az is, mennyire lesz energiatakarékos az épület. Mint írják, a gázt eleve nem vezetik be az épületbe, hanem elsősorban hőszivattyúk gondoskodnak majd a megfelelő benti hőmérsékletről.
Ezek működtetéshez áram szükséges, de mivel az épület alsó szintje és a pálya is a föld szintje alatt, bemélyítve kap helyet, ez jelentősen csökkenti a hűtés, illetve a fűtés költségeit,
összességében tehát jóval energiatakarékosabb lesz, mint egy hasonló méretű, de nem korszerű technológiával megvalósult épület
- hangsúlyozták a tájékoztatásban.
A munkálatok várhatóan 2023 év végére fejeződnek be.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.