Az Európai Unió a kohéziós alap forrásaiból 193 millió eurót (mintegy 61,5 milliárd forintot) biztosít a Székesfehérvár és Keszthely közötti, 123 kilométer hosszú balatoni vasútvonal újjáépítésére és korszerűsítésére - közölte az Európai Bizottság pénteken.
Corina Cretu regionális politikáért felelős uniós biztos elmondta, a Budapesttől Keszthelyig tartó teljes vonalat két szakaszban korszerűsítik. A beruházás részeként 38 közúti és 124 gyalogos vasúti átjárót modernizálnak, emellett 13 új gyalogos vasúti átjárót alakítanak ki. Az építkezés várhatóan 2019 áprilisában fejeződik be.
A beruházás a közlekedési infrastruktúra erősítése révén több ezer, a vonalat nap mint nap használó utas számára javítja majd a szolgáltatások minőségét. Mindez előnnyel jár a balatoni régió gazdasága és turizmusa számára, kézzelfoghatóan példázva, hogy a kohéziós politika miként tud javítani az emberek mindennapjain - fogalmazott a biztos.
A Budapesttől Keszthelyig tartó vasútfelújítás első szakasza, a Szántód-Kőröshegy - Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométeres vonalrész már elkészült, június 14-én átadták a forgalomnak. Az újjáépítésnek köszönhetően az expresszvonatok menetideje Budapest és Keszthely között 10 perccel rövidült le.
Teljesen megújult, és méreteiben a régi közel duplája lett Dunaharaszti modernizált aluljárója a Némedi út és a Dózsa György út találkozásánál. A Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszán zajló fejlesztések részeként a Colas Út Zrt. kivitelezésében egy korszerű, 13,8 méteres nyílású vasbeton műtárgy épült, amely biztosítja a város közúti és vasúti forgalmának zavartalan működését.