A Széchenyi 2020 program keretében, európai uniós támogatással valósul meg Pázmándot Kápolnásnyékkel összekötő kerékpárút.
Alapvető cél egy hatékonyan működő, összefüggő kerékpáros úthálózat megvalósítása, melynek legfontosabb lépcsőfoka egy összekötő, a térségi céloknak leginkább megfelelő gerinc úthálózat kialakítása, amelynek első lépéseként kerül megvalósításra a két települést összekötő, az M7 autópálya felett átívelő közlekedési szempontból biztonságosabb útszakasz fejlesztése. A projektet, a TOP-3.1.1 pályázati konstrukció keretében Kápolnásnyék Község Önkormányzata és Pázmánd Község Önkormányzata közösen valósítja meg – az utóbbi önkormányzat konzorciumi vezetésével -, melyhez 320 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyertek el. – Olvasható az önkormányzat sajtóközleményében.
A térségi települések közötti kerékpáros elérhetőség javítása a mindennapos, munkába járó (hivatásforgalmi) forgalom mellett a turisztikai kerékpáros közlekedés fellendülését, térnyerését eredményezi. A térség tervezett gerinchálózatának egyik alapvető elemeként, egy észak-déli irányban húzódó nyomvonal kialakításának lehetősége került vizsgálat alá az elmúlt években. A vizsgált nyomvonal a 811. főút mentén kerül kialakításra, Bicske – Felcsút – Alcsútdoboz – Vértesacsa – Lovasberény – Vereb – Pázmánd –Kápolnásnyék útvonalon.
Az érintett települések felfűzésén túl a nyomvonal kapcsolódik a Velencei-tó körüli kerékpárúthoz, és közvetlen elérést biztosít Székesfehérvár felé. A javasolt nyomvonal a szomszédos települések összekötésével, az érintett települések forgalmat generáló területeinek összekapcsolásával alapvetően hivatásforgalmi célokat szolgál. A hálózati adottságok miatt, a tervezett nyomvonal vonalvezetése megfelelően kiszolgálja a turisztikai kerékpáros közlekedés igényeit is.
Jelen pályázat Pázmánd-Kápolnásnyék nyomvonal fejlesztését tűzte ki célul első ütemként, amely nem pusztán egy újabb kerékpáros útfejlesztés, hanem a pályázatot benyújtó és elbíráló vezetők részéről a hangsúly azon volt és van, hogy az M7 autópálya felett kerüljön kialakításra egy olyan közlekedés biztonsági szempontból elfogadható kerékpár hálózati elem, amely megépítésével kikerülhetővé válik a kerékpározók számára a 42. kilométernél található autópálya le- és felhajtó.
A közös fejlesztés eredményeként 5,1 km kialakított kerékpárforgalmi létesítmény jön létre, ezen belül pedig a felújított vagy korszerűsített utak teljes hossza 1,33 km, illetve 2 db kialakított új, forgalomcsillapított övezet kerül kialakításra.