2024.11.23, Szombat

Tanoda program: több mint ötmilliárdot fordítanak a hátrányos helyzetű gyerekek iskola utáni foglalkoztatására

MTI

2016.09.22. 12:08

Az iskolai lemorzsolódással szembeni harc egyik eszköze a Tanoda program, amely az iskolai eredményesség növelését segíti elő.

Több mint ötmilliárd forintot fordít a kormány a Tanoda program folytatására, amely képzett szakemberek segítségével hátrányos helyzetű gyerekeknek nyújt iskolaidő utáni többletfoglalkozást - jelentette be az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára szerdán Székesfehérváron.

Czibere Károly kiemelte: a Tanoda program az előző, 2012 és 2015 közötti időszakban sikeres és eredményes volt, ezért is döntöttek a folytatás mellett. Mint mondta, tavaly ősszel jelent meg az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) keretében 5,3 milliárd forintos keretösszeggel a pályázati kiírás, amelyre nagy volt az érdeklődés.
    

Több mint ezer pályázat érkezett, ezekből 171-et támogattak. Tanodánként 25-30 millió forint támogatást biztosít a program 2018 szeptemberéig. A két év során mintegy hatezer hátrányos helyzetű általános iskolás fiatal segítésére lesz mód - tette hozzá az államtitkár.
    

 

Czibere Károly hangsúlyozta, hogy a 2011-ben elfogadott társadalmi felzárkózási stratégiában az oktatás területén kiemelt szerepe van az iskolai lemorzsolódással szembeni harcnak. Ennek egyik kiváló eszköze a Tanoda program, amely a képességek kibontakoztatását, a tehetséggondozást, az iskolai eredményesség növelését segíti elő.
    

A programot az előző évekhez képest továbbfejlesztették: egyrészt kidolgozták a tanodasztenderdet, amely a szükséges többletszolgáltatásokat tartalmazza, és amelyeket a támogatásért cserébe elvárnak, másrészt mostantól minden tanodában legalább három felsőfokú végzettségű szakembernek kell jelen lennie, közülük legalább egynek pedagógusnak kell lennie.
    

A tanodák az ország minden részében működnek, de 40-45 százalékuk Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megyében található, követve a hátrányos helyzetű csoportok területi koncentrációját.

Országos hírekhátrányos helyzetű tanulókoktatásroma