A gyermektragédia a sokszor ma is tabutémának számító fiatalkori szexualitás és vágy témáját feszegeti.
Január 22-én mutatja be a dunaújvárosi Bartók Színház Frank Wedekind gyermektragédiáját, A tavasz ébredését, melyből Szász Hanna és Ivanics Tamás készített új színpadi adaptációt.
A mű 1891-es megírása óta mit sem vesztett aktualitásából: a család, az iskola és az egyház kontrollja alatt álló fiatalok felnövéstörténetében minden ember ráeszmélhet saját fiatalkorának egy-egy momentumára. A szexualitást tagadó szabályrendszerek elleni fellépést, az ösztönök elfojtását, valamint a serdülőkori nyílt szexuális vágyat bemutató darab a maga korában botrányt váltott ki, ám a mai információgazdag világban is érvényes gondolatokat fogalmaz meg.
Kíváncsiságból eredő erőszak, félelemből elkövetett öngyilkosság és terhességmegszakítás – tragédiák sorozata, melyeket maguk a felnőttek idéznek elő azzal, hogy meg akarják védeni a gyerekeket a kikerülhetetlentől: a felnőtté válástól.
A történet kamaszok ráébredése saját nőiességükre és férfiasságukra. Wendla és Menyus egymás iránt érzett vágya erőszakban és egy nem kívánt terhességben ölt testet, Marci pedig nem tudja feldolgozni az iskolában és a családjában szerzett sérelmeket. Helyzetét súlyosbítja, hogy ráeszmél, a férfiakhoz vonzódik, így végül nem lát más kiutat: a halálba menekül.