A Kelenföld-Százhalombatta szakasz után a Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti elővárosi részen is növekedik a vonatok sebessége és tengelyterhelése.
Kedd délelőtt megtartották a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasútvonal korszerűsítésének alapkőletételét. A 27,9 km-es vonalszakasz átépítését és a hozzá kapcsolódó létesítmények átépítését a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. alkotta SZ-E Konzorcium végzi el összesen nettó 86 milliárd forintból. A pályaépítést két ütemben kivitelezik, egyrészt Százhalombatta és Ercsi elágazás között (15,7 km), másrészt Ercsi leágazás és Pusztaszabolcs között (12,2 km).
A beruházásban az ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése is megtörténik a Siemens Zrt. kivitelezésében nettó 18,6 milliárd forintból.
A pálya a teljes szakaszon 120/160 km/óra sebességre és egy megnövekedett, 225 kN-os tengelyterhelésre válik alkalmassá; több állomás is megújul.
A Százhalombatta-Pusztaszabolcs szakasz a Budapest-Pécs vonal elővárosi része. Szintén ide kapcsolódik a Kelenföld és Százhalombatta közötti szakasz felújítása és átépítése, ami tavaly tavasz óta zajlik.
A beruházó NIF Zrt. az alábbiakban határozta meg a fejlesztés hozadékait:
A Százhalombatta és Ercsi leágazás közötti szakaszon az SZ-E Konzorcium az alábbiakat végzi el:
Mindezek mellett megtörténik Százhalombatta állomásának teljes átépítése:
Ercsi leágazás és Pusztaszabolcs között a konzorcium feladatai:
Mindezek mellett Iváncsa és Pusztaszabolcs állomást átépítik, a százhalombattai állomás munkálatainak megfelelően.