Már javában zajlanak az események a Sóstói Stadion építése körül, miután hivatalosan átadták a munkaterületet. Az elkövetkezendő hónapokban a bontás mellett a stadion környékének a fejlesztésére is lehet számítani.
Miután a november 11-i közgyűlés döntött a Sóstói Stadion kivitelezőjéről, aláírásra került a szerződés, a héten pedig megtörtént a munkaterület átadása. Az építkezésre legfeljebb 14 hónap áll rendelkezésre, hogy az új stadion 2017-2018 fordulójára elkészüljön. A sportlétesítmény állami forrásból, egy városrészi rehabilitációs program keretében létesül, hiszen párhuzamosan folyik a Sóstó Természetvédelmi Terület fejlesztése és több, a sóstói városrészt érintő beruházás.
A Sóstói Stadion tervei 2014-15-ben készültek, a beruházás azonban már az UEFA által időközben megszigorított, és a 4-es kategóriájú stadionokra vonatkozó bővített szabályrendszeréhez illeszkedik.
A kivitelezés 12,9 milliárd forintból valósul meg, melynek költségei tervezéssel, műszaki ellenőrzéssel, területvásárlással és a környezet rendezésével együtt 14,3 milliárd forintot tesznek ki. A Sóstói Stadion – a stadionra és a környezetére fordított költségeket is beleszámítva – 3200 euro/szék összegből épül meg. A beruházást teljesen állami forrásból kívánja a város megvalósítani.
Kétfordulós, előminősítéses közbeszerzési eljárás keretében dőlt el a nagyberuházás folytatásának kérdése, melyet november 11-én zárt le Székesfehérvár Közgyűlése. A képviselőtestület kiválasztotta a Sóstói Stadion kivitelezőjét, akinek a vállalás szerint a megépítésre 14 hónap áll rendelkezésére, így 2017-2018 fordulójára elkészülhet a létesítmény.
A munkaterületet – ahova már ma megérkeztek az első munkagépek - helyszíni bejárás során adták át a kivitelező cég képviselőinek. Mint arról Horváth László, a Sóstó Konzorcium projektvezetője beszámolt, az első szakaszban – mely az időjárástól függően két – két és fél hónapot vehet igénybe - a meglévő épület további bontási munkálatait végzik el, valamint az új lelátó karéj földmunkáit és a mélyalapozást. Amikor ezzel elkészülnek, akkor a monolit és az „előregyártott” vasbeton szerkezet kivitelezése fog megtörténni.
Újabb öt műtárgy próbaterhelését végezte el a Hódút az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszán.