Az Euroaszfalt és a Swietelsky által kivitelezett 15 milliárdos beruházással a 8-as és az M7-es közötti forgalom a városon kívülre terelődik.
Hétfőn adták át a forgalomnak a 8-as főút székesfehérvári elkerülőjének harmadik szakaszát. A 7 kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi szakasz a Székesfehérvár nyugati végén fekvő Feketehegy és Szárazrét városrészt tehermentesítette. Az új nyomvonal a 8-as út Csór és Székesfehérvár közötti részén válik el a 8-as útról, majd délről kerülve az említett városrészeket becsatlakozik a korábban épített elkerülő útba, ami bevezet az M7-esbe.
A fejlesztéssel a 8-as és az M7-es közötti átmenő forgalom a városon kívülre terelődik, ezáltal a napi 22 ezer Feketehegyen áthaladó jármű száma jelentősen lecsökken, illetve megszűnnek a szárazréti körforgalom állandó dugói.
Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere az egyik felüljárón tartott avatón azt mondta, a fejlesztés összefogással, nemzetgazdaságilag kiemelt jelentőségű beruházásként valósult meg. Megjegyezte, a város már a 90-es évek óta várt erre a fejlesztésre.
Kondrik Kornél, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) gazdasági vezérigazgató-helyettese az út műszaki paramétereit ismertetve arról számolt be, hogy hét kilométeren kétszer két sávon 110 kilométer per órás sebességgel lehet közlekedni hétfőtől. Ez az utazási idő 8-10 perces csökkenését jelenti Veszprém felől az M7-es autópálya felé a korábbi útvonalakhoz képest.
Az elkerülő szakaszon épült hét felüljáró és egy zsilip, 750 ezer köbméter földmunkát végeztek, 31.600 köbméter aszfaltburkolatot terítettek le és 27 ezer méter vezetőkorlátot építettek meg.
A projekt 85%-os uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg a Swietelsky és az EuroAszfalt kivitelezésében 15 milliárd forintból. A beruházásban két különszintű csomópont épült, egy körfogalom és nyolc híd segíti a közlekedés dinamikáját.
A 8-as főutat egy másik fontos beruházás is érinti: a négysávosítása Székesfehérvár és Veszprém között több szakaszon is zajlik, valamint folyamatban van a várpalotai elkerülő szakasz építése. A Székesfehérvár és Veszprém közötti 28,8 km-en a tervek szerint valamennyi szakasz el fog készülni 2018 végére. A Szabadegyháza-ipartelep elkerülő út kivitelezésére kiírt közbeszerzési pályázat eredményessége esetén ősszel ott is megindulhat a munka.