2019.12.14, Szombat

Hirdetés

Folytatódnak a földárverések a megyében

Folytatódnak a földárverések a megyében

2016.02.08. 13:24

Hirdetés

A rendelkezésre álló földterületek körülbelül 60 százalékát tudta tavaly földárverésekkel értékesíteni a Dunaújvárosi Járási Hivatal, az el nem kelt földeket pedig idén március 1. és 4. között bocsátják újra áruba - mondta el Kovács Péter hivatalvezető.

A hónap hátralévő részében pedig új területekre is lehet majd licitálni - tette hozzá a szakember, aki a a Rádió Orienten az idei év kihívásairól is beszélt.

Eseménydús év volt 2015 a közigazgatás számára. Lezajlott a külső-belső integráció és sorra nyíltak a kormányablakok is. Dunaújváros Járási Hivatalához két kormányablak tartozik, az egyik a járási székhelyen, a másik pedig Adonyban működik, ez utóbbit szeptemberben adták át, mindkettőt megelégedettséggel használják az ügyfelek. Az ügykörök bővülése sok tanfolyammal és továbbképzéssel járt az ügyintézők számára, de Kovács Péter hivatalvezető szerint mindenképpen biztatóak az eddigi tapasztalatok.

A Dunaújvárosi Járási Hivatalnál pozitív tapasztalatokat hozott az ügysegédi rendszer is, jelenleg hat ügysegéd dolgozik a területen, akik a hét napjain különböző településekre látogatnak el, és ott ügyfélfogadást üzemeltetnek. Pusztaszabolcson állandó ügysegéd dolgozik, ő minden nap ott segít az ügyfeleknek. Rengetegen veszik igénybe ezt a szolgáltatást, vannak, akik ügyintézés, mások csak tájékozódás céljából. A Rádió Orient vendége elmondta, hogy bár az ügyintézőknek sok pluszmunkával jár, de az ügyfeleknek felbecsülhetetlen segítség, hogy nem kell beutazniuk a városba.

A 2015-ös évről maradt még az állami földárverésekkel kapcsolatban is feladat. A Dunaújvárosi Járási Hivatal a rendelkezésre álló területek körülbelül 60 százalékát tudta tavaly értékesíteni, így a maradékot idén még március 1. és 4. között újra áruba bocsátják. A hónap hátralévő részében pedig új területekre is lehet majd licitálni. Nagyon fontos, hogy a kikiáltási ár nem változik a tavalyi évhez képest - hangsúlyozta Kovács Péter.

Január elsejétől életbe léptek az állami bürokráciacsökkentés változásai, melyet 2015 nyarán megelőzött egy kérdőíves felmérés, amelyben a polgárok véleményére voltak kíváncsiak. A dunaújvárosi felmérés eredményei alapvetően megegyeztek a kormány által elrendelt intézkedésekkel. Természetesen maradtak díjköteles eljárások is, ezeket postai úton, vagy POS automatával, esetleg - ha rendelkezésre áll - a kormányablakok házipénztárában lehet rendezni. A szakember elárulta, hogy a Dunaújvárosi Járási Hivatalnál már több éve üzemel postai pénztár is. A bürokráciacsökkentés keretein belül sok ügyintézés határidejét megrövidítették, és a törvény létrehozott egy úgynevezett sommás eljárást is. Akinek a kérvénye hibátlan, és a szükséges mellékleteket is rendben csatolta, annak ügyéről nyolc napon belül kötelesek dönteni - magyarázta el Kovács Péter Hivatalvezető.

Az idei év nagy kihívása lesz még a július elsejétől hatályba lépő Életpálya-modell, illetve az év valószínűleg létszámcsökkentéseket is fog hozni, ennek azonban a pontos részletei nem ismertek.

forrás: dunaujvaros.com

Galéria

AktuálisföldárverésJárási HivatalDunaújváros