Harmincféle sertéspárizsit vizsgált a Nemzeti Élelmiszer-biztonsági Hivatal (Nébih) legújabb terméktesztjén, élelmiszerbiztonsági szempontból mind megfelelő volt.
A hatóság honlapján pénteken közzétett közlemény szerint egy esetben indítottak minőségi probléma miatt eljárást. Az egyik osztrák, wellness megnevezésű párizsi víztartalma jelentősen meghaladta az előírt értéket.
Azt is vizsgálták, hogy helytállóak-e a termékek csomagolásán szereplő gluténmentes, laktózmentes, szójamentes, tejfehérjementes feliratok, a vizsgált termékek mindegyike megfelelt ennek.
A közlemény emlékeztet: a tavaly augusztus elseje óta kötelező élelmiszerkönyvi előírás szerint a párizsiban a minimális hústartalom a korábbi 40 százalékról 51 százalékra emelkedett. További kritérium a párizsi megnevezésű termékekkel szemben, hogy a csontokról mechanikusan lefejtett hús mennyisége (MSM) a késztermékre vonatkoztatva legfeljebb 10 százalék lehet.
A vizsgált 30 párizsit 10 üzem állította elő, 7 magyar, 3 osztrák és 1 német.
A vizsgálati eredmények és kóstolás alapján a Négih Szupermenta versenyében a szeletelt párizsiknál az első a Berger Feine Extrawurst, a 2. a Pick Nosztalgia, a 3. a Wiesbauer Dunahús Delikát lett, a rúd kiszerelésűeknél a sorrend: Pick Nosztalgia, Berger Feine Extra, Pick Füst Ízesítésű.
Átlagosan 842 137 forintra nőtt az építőipari kontármunkákból származó lakossági kár mértéke, ami 3,4 százalékkal magasabb az előző évhez képest. Bár csökkent a kontárkárosultak aránya, a bizalom nem mozdul: a szakemberek teljesítményét továbbra is átlagosan 3,6 csillagra értékeli a lakosság. Megdöbbentően sok a negatív tapasztalat, amelyek szájról szájra terjednek, és erősítik az szakemberekkel szembeni negatív előítéletet – derül ki a Mapei Kft. lapunkhoz eljuttatott Építőipari Bizalmi Index 2025 kutatásából.
Átlagosan 842 137 forintra nőtt az építőipari kontármunkákból származó lakossági kár mértéke, ami 3,4 százalékkal magasabb az előző évhez képest. Bár csökkent a kontárkárosultak aránya, a bizalom nem mozdul: a szakemberek teljesítményét továbbra is átlagosan 3,6 csillagra értékeli a lakosság. Megdöbbentően sok a negatív tapasztalat, amelyek szájról szájra terjednek, és erősítik az szakemberekkel szembeni negatív előítéletet – derül ki a Mapei Kft. lapunkhoz eljuttatott Építőipari Bizalmi Index 2025 kutatásából.