Aki kevesebbet mozog, minden nap szeretne mozogni; a többiek beérnék heti több alkalommal.
A magyar felnőttek szívesebben sportolnának gyakrabban és hosszabb ideig, de az ideálisnak gondolt mennyiség is csupán a WHO ajánlásában megfogalmazott minimummal mérhető össze - derült ki a Rexona reprezentatív országos kutatásából.
Ha a közlekedési célú kerékpározást is beleszámítjuk, a magyarok többsége viszonylag rendszeresen mozog, ám jellemzően így is úgy vélik, hogy gyakrabban és főleg hosszabb ideig kellene testmozgással foglalkozniuk.
Jellemző a magyar felnőttekre az önkritikus attitűd is, a végzett testmozgás mennyiségével a magyar felnőtt internetezők csupán 38 százaléka elégedett, vagyis a többség többet vagy sokkal többet mozogna, ha volna rá ideje, motivációja.
Testmozgás esetében a heti 2-5 alkalom az, amit ideálisnak gondolnak az emberek, alkalmankénti 20-60 perc közötti hosszal. Bár a kérdés az ideális gyakoriságról és hosszról szólt, a válaszok valójában csupán az Egészségügyi Világszervezet, a WHO minimum-ajánlásának felelnek meg.
E szerint a 18 és 65 év közötti egészséges felnőttek esetében javasolt legalább napi 30 perc mérsékelt intenzitású testmozgás hetente 5 napon vagy legalább napi 20 perc intenzív testmozgás heti 3 napon.
A kutatás arra is rákérdezett, hogy a válaszadók milyen gyakran és milyen hosszan sportolnának, ha tehetnék. Azok, akik jelenleg is sportolnak, a napi gyakoriságú testmozgást preferálnák jobban, a többiek beérnék a heti többszöri alkalommal. Az előbbi csoport lényegében nem változtatna a testmozgás egy alkalomra jutó hosszán (átlagosan 53 percet tartanának ideálisnak), míg a jelenleg mozgásszegény életet élők átlagosan 41 percet töltenének mozgással alkalmanként.
Érdekesség, hogy bár a megkérdezettek ötödének közösségi élményt is jelent a sport, a válaszadók a legutóbbi alkalommal mégis jellemzően egyedül végeztek testmozgást. Ennek színhelye leggyakrabban az utca (kerékpározás és futás) vagy az otthonuk (gyógytorna, egyéb torna) volt.
„Az, hogy a gyakrabban sportolók még több alkalommal szeretnének mozogni, azt mutatja, hogy aki rátalált a neki való mozgásformára, örömét leli benne és szeretné ezt minél gyakrabban átélni. Éppen ezért indítottuk el „Téged mi mozgat” kampányunkat Hosszú Katinka főszereplésével, amellyel arra biztatjuk a magyarokat, hogy bátran próbáljanak ki minél több sportot, hogy megtalálhassák azt, ami igazán nekik való és örömet okoz, hiszen a mozgás a testi-lelki egészségünk elengedhetetlen része” – mondta el Kómár Kornélia, a Rexona márkamenedzsere.