Az MKIF az M1-es sztrádát 3x3 sávosra bővíti – fejlesztik, illetve egyes helyszíneken lecserélik a pálya vízelvezető hálózatát is.
Az elmúlt egy évben rendszeresen beszámoltunk az M1 bővítésének különböző előkészítő szakaszairól, szeptember elsejével pedig a kivitelező Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkezdte a főpálya bővítési munkálatait is.
A kivitelezés jelenlegi szakaszában több helyszínen folyamatos a belső elválasztó sáv növényzetének eltávolítása, melyet a meglévő vízelvezető rendszerek rendbe tétele követ, ahol szükséges ott ezek tisztításra kerülnek, ahol kell ott pedig teljesen újraépülnek – számol be a MKIF Facebook-oldalán.
Hangsúlyozzák: ezek a munkálatok elengedhetetlenek ahhoz, hogy a szeptember középen induló új forgalmi rend (2+1+1-es terelés) kialakítható legyen, amely már lehetővé teszi a töltés szélesítését is.
Az M1-esen való közlekedésről itt érhetőek el folyamatosan frissülő, naprakész információk. Az MKIF posztjában megerősítette korábbi jelzését: a bővítés teljes ideje alatt biztosítják a 2x2 sávot a közlekedők számára.
Az M1-es bővítése során az M0-s és Bicske közötti szakasz 2028 augusztus végéig, a Bábolna térségében található Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029 augusztus végéig készül el, ezután folytatódik majd tovább haladva a fejlesztés. Az 1-es sztráda ezáltal 78 km hosszan bővül 2x3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül. Így akár 2*4 sávon is haladhat majd a forgalom Budapest és Győr között.