Az EuroAszfalt, a Swietelsky és a Soltút munkája egy olyan útvonalat tett rendbe, amely a jövőben négysávosodó 63-ashoz kapcsolódik.
Átadták a Magyar Közút Nzrt. két Fejér megyében elvégzett útfejlesztési beruházását Sárbogárdon.
Az egyik projektben az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és Soltút Kft. kivitelezésében megújult a 6219-es jelű Dunaújváros-Sárbogárd összekötő út.
A 22 kilométeres összekötő út fejlesztése több ütemben valósult meg:
A kivitelezők többek közt a süllyedéseknél a teljes pályaszerkezet cseréjéről és a KRESZ táblák igény szerinti cseréjéről, pótlásáról, valamint az útcsatlakozások aszfaltozásáról is gondoskodtak.
Sárbogárd közlekedésfejlesztése egy másik beruházás miatt is napirenden van: júniusban hirdették ki a tervezőit a Komárom és Sárbogárd között létrejövő 120 kilométeres, négysávos közlekedési folyosónak. A most átadott fejlesztésnek az lehet a jelentősége, hogy
a 6219-es út adja az egyik lehetőséget arra, hogy az észak felől érkező járművek átjussanak Sárbogárdtól a Dunaújvárosnál futó M6-os autópályára.
A távlati tervek szerint ugyanakkor Sárbogárdnál fut majd az M8-as gyorsforgalmi út Balaton mellől induló, és Dunaújvároson át Kecskemétig futó 100 kilométeres szakasza.
Sárbogárdon nemcsak a 6219-es út újult meg, hanem a 63-as főút belterületi szakasza is mintegy öt kilométeren hazai forrásból, 661 millió forintból a Komplex Útfelújítási Program keretében
A hétfői eseményen Mosóczi László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár is részt vett. Szavaiból kiderült, az idén 207 útfelújítási projekt valósulhat meg 670 kilométeren, közel 102 milliárd forint értékben.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy 2010 és 2019 között több mint hatezer kilométernyi közút újult meg 755 milliárd forintból.
Jelezte, hogy a kormány jelenleg is három útfelújítási programot támogat:
Galambos Dénes, Dunaújváros és térsége ipar- és területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztosa a sajtótájékoztatón jelentette be, hogy Rácalmás, Adony, Kulcs és Nagyvenyim közel négymilliárd forint fejlesztési forrást nyert olyan célokra, amelyek a Magyar falu programból nem voltak finanszírozhatók.
Adonyban megújul a belterületi úthálózat, Kulcson hajóállomást, új játszótereket, idősek otthonát hoznak létre, Rácalmáson megújul a polgármesteri hivatal és bővül az óvoda, míg Nagyvenyimen korszerűsítik a víziközmű hálózatot és a közösségi tereket, valamint felújítják az iskola tetőszerkezetét.
Varga Gábor, a térség országgyűlési képviselője emlékeztetett arra, hogy hosszú évtizedekig a Sárbogárd-Dunaújváros úton a közlekedés "túlélési próba" volt, többször próbálkoztak felújításával korábban is, de csak most sikerült forrást szerezni rá.