2018.05.21, Hétfő

Hirdetés

Ezzel a gyorsforgalmi projekttel indul a Budapest-központúság megszüntetése

Ezzel a gyorsforgalmi projekttel indul a Budapest-központúság megszüntetése

magyarepitok.hu

2018.04.28. 14:41

Megjelent az M8-as gyorsforgalmi útnak az M7-es autópálya és Kecskemét közötti szakaszára kiírt tervezési közbeszerzése.

Hirdetés

A beruházó NIF Zrt. két részben írta ki a hirdetményt a Közbeszerzési Hatóság honlapján. Az M7-es (korábbi információink alapján Balatonfőkajár térségében) és Dunaújváros, valamint a Dunavecse és Kecskemét közötti összesen 100 kilométernyi szakaszon kell előkészíteni a tervek szerint 2023-ban induló kivitelezést.

Az M8-as Dunaújváros és Dunavecse (6-os főút és 51-es főút) közötti 5,2 km-es szakasza már elkészült a Pentele-hídnál.  A Kecskemét (M5 autópálya) és Nagykőrös  közötti 17 kilométeres szakasz tervpályázatának már van nyertese. Az M8-as Szolnok előtt fog becsatlakozni az M4-esbe.

Az M8-as a fővárost délről megkerülve biztosítja a nyugati forgalmat bevezető M7-es és a dél felé vezető M5-ös (később pedig a keleti kapcsolatot nyújtó, jelenleg épülő M4-es) kapcsolatát. Jelentőségét az adja, hogy eddig minden gyorsforgalmi utunk célja egy adott régió Budapesthez kapcsolása volt, ennek viszont a főváros elkerülése.

A nyertes feladata lesz

  • az Előzetes Régészeti Dokumentáció,
  • a Környezeti Hatástanulmány,
  • a Közúti biztonsági hatásvizsgálat
  • és az Engedélyezési terv elkészítése.

Az M7-es és Dunaújváros között előreláthatóan egy autópálya csomópont, hat egyéb csomópont, egy komplex pihenő, két egyszerű pihenő válik szükségessé.

A második szakaszon tervezetten három egyéb csomópont, egy komplex pihenő, két egyszerű pihenő lesz szükséges.

DunaújvárosKecskemétM8-asDunavecseBalatonfőkajár