2020.11.26, Csütörtök

Hirdetés

Megvannak a tervezők a Dunántúlon épülő 120 kilométeres gyorsforgalmi folyosóhoz
Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Megvannak a tervezők a Dunántúlon épülő 120 kilométeres gyorsforgalmi folyosóhoz

magyarepitok.hu

2020.06.25. 15:00

A Komárom és Székesfehérvár közötti 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft.

Hirdetés

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette a nyerteseket a Komárom és Sárbogárd közötti közlekedésfejlesztés tervezői közbeszerzésében. Ahogy azt korábban megírtuk,

a projektben mintegy 120 kilométeres észak-dél irányú közlekedési folyosó jön létre a Dunántúlon, már meglévő utak fejlesztése által. Ez a négysávos út lehetőséget teremt a főváros elkerülésére, miután az M1-estől indulva gyakorlatilag az M6-osig húzódik majd, keresztezve az M7-est.


Ezt kell elvégezni a nyerteseknek

A most megjelent hirdetmény szerint a Komárom és Székesfehérvár közötti 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft. A nyertesek feladata a tanulmányterv és a környezeti hatásvizsgálati dokumentáció készítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése.

A projekt során

  • Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávosodnak,
  • majd ezt a közlekedési sávot hosszabbítja meg ez a fejlesztés az M6-os közelében fekvő Sárbogárdig a 63-as főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása által.
Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és a 81-es négysávosodik


Útfelújítást is tartalmaz a projekt

Mindezek mellett Komárom és Székesfehérvár között ezeket is elvégzik:

  • a 13-as főút burkolat megerősítése (115 kN terhelésre) a 2x1 sávos keresztmetszet megtartásával az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya között 5,3 kilométeren;
  • az M1-es autópálya komáromi csomópontjánál az autópálya 2x3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontját kell figyelembe venni.

A Székesfehérvár és Sárbogárd közötti szakaszon ez is a nyertesek feladata:

  • meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63-as főúti csomópontja közötti bal pálya háromsávosításának lehetőségét;
  • meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63-as főút között a 6214-es út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2x2 sávos út kialakításának lehetőségét.
GazdaságSzékesfehérvársárbogárdNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)KomáromUtiber Kft.Uvaterv Zrt.tervezés