A használtautó vásárlás lehetséges buktatóira hívta fel a figyelmet a Das WeltAuto. A cégnél az ügyfelek kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, kifogástalanul szervizelt autók közül választhatnak. Fejér megyében a tavalyi évhez képest is jelentősen növekedett a használt autók vásárlása.
Fejér megyében az átlag felett nőtt az autóvásárlások száma a hazai kocsik esetében, az import viszont csökkent a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Fejér megyében 25.464 autót írtak át használtan, ami 17,46%-os növekedést jelent 2017-hez képest, ezzel - Budapestet nem számítva - a 6. helyet foglalja el a megyék sorrendjében. Az import esetében a 4. helyen áll a megye 9 hónap után, összesen 5731 autó érkezett a térségbe, ami 2,32%-os csökkenés a tavalyi évhez képest. Ezzel az eredménnyel Fejér megye az egyedüli térség az országban, ahol összességében negatív eredményt mutat ez a terület, ami több szempontból jó hír a vásárlók számára. Wilcsek Róbert, a Das WelAuto értékesítője szerint az import veszélyes üzem, a határon túlról érkező fiatal kocsik esetében jellemző trükk a kilométeróra manipulálása, a biankó szerződés, vagy az ÁFA-csalás, amivel 27%-os árelőnyre tehet szert a jogszabályokat kijátszó kereskedő.
"Látunk azért pozitív jeleket a használtautó piacon, tisztul a kép. Vannak erőfeszítések a szakma, a szakmai felügyeletek és a kormányzat részéről is, hogy gyorsabb legyen a tisztulási folyamat. A WeltAuto ennek a tiszta, átlátható autókereskedelemnek kíván az élharcosa és meghatározó szereplője lenni, ennek érdekében el is követünk mindent - helyi márkakereskedői szinten - , hogy ez a folyamat tovább menjen." - emelte ki Farkas Pál, a Wolf Autó ügyvezető igazgatója. A tájékoztatón a Das WeltAuto képviselői a használtautó vásárlás lehetséges buktatóira is felhívták a figyelmet. Elmondták, hogy hét alapszabály betartva jó eséllyel csalódás nélkül használhatjuk évekig a másodkézből vett kocsinkat.
Válasszon megbízható értékesítő partnert!
Miután definiáltuk a keretet, s kiszemeltünk több lehetséges opciót, fontos, hogy a megfelelő partnert válasszuk ki az üzletkötéshez. Számos olyan kereskedő tevékeny a piacon, amely a nagyobb haszon érdekében a trükközésektől sem ijed meg, ráadásul, ha úgy alakul, ezek a cégek pillanatok alatt felszívódnak, szavatossági vagy jótállásos igényeinket pedig biztosan nem tudjuk érvényesíteni. Érdemes tehát olyan cégnél gépkocsit vásárolni, amely több éves múlttal rendelkezik, s láthatóan nem egy murvás, drótkerítéses, bérelt helyen árul. Biztos pont az is, ha az adott kereskedés újautó értékesítéssel is foglalkozik, továbbá az is fokozza a megbízhatóságot, ha több telephellyel rendelkező társasághoz fordulunk. Ezek a cégek a jó környezeten túl a kiegészítő szolgáltatások tekintetében is jóval többet nyújtanak ügyfeleiknek, legyen szó garanciáról, finanszírozásról, autóbeszámításról.
Ne dőljünk be a gyanúsan alacsony árnak!
Legyünk tisztában azzal is, hogy a jó minőségű gépjárművek árai alapesetben csak minimálisan térnek el a piaci átlagtól, így amennyiben jóval kedvezőbb ajánlatot találunk az átlagosnál, három eset állhat fenn: az ÁFA befizetés kapcsán trükközött a kereskedő, azaz egy-két köztes tulajdonos beiktatásával az EU-ban nettó számlával megvett autóból bruttó számlásat „gyártanak”, így 27 százalékos árelőnnyel értékesítik autóikat. A második a kilométeróra tekerés, a harmadik, hogy törött autót próbálnak ránk sózni.
Ne vegyen ismeretlen előéletű autót!
Miután meggyőződtünk a kereskedés tisztaságáról, szerződés kötés előtt igyekezzünk kideríteni a kiszemelt autó múltját. Mindenképpen keressünk fel egy márkaszervizt, ahol egy állapotfelmérés részeként, - az aktuális tulajdonos jelenlétében -, lekérhetjük a hazai vagy akár a nemzetközi szerviztörténetet. Ebből könnyedén kiderül a valós futásteljesítmény, illetve a gépek segítségével a korábbi sérülések, valamint az aktuális hibák is feltárhatóak. Az átvizsgálások márkától függően 10-20.000 forintba kerülnek, azonban hosszútávon ennek sokszorosát spórolhatjuk meg azzal, ha kiszűrjük a rossz állapotú kocsikat.
Ne dőljön be az irreálisan alacsony futásteljesítménynek!
Sokan esnek abba a hibába használt autó vásárlásakor, hogy a keveset futott, tökéletes állapotú autót keresik. A futásteljesítmény kapcsán ne gondolkodjunk naivan, reálisan évi 15-30.000 kilométer kerül egy gépkocsiba, a németországi autók esetében pedig nem ritka a 80.000-es futásteljesítmény sem. Amennyiben az álmunkat kergetve visszatekert autót veszünk, számítanunk kell arra, hogy a megvásárolt négykerekű piaci értéke jóval alacsonyabb annál, amit fizettünk érte, illetve azzal is kalkulálnunk kell, hogy több váratlan hiba is előjöhet. Azzal is szembesülhetünk, hogy az időszaki javításokat nem végeztek el a kocsin (pl. vezérműszíj csere, automata váltó olajcseréje), aminek következtében akár több százezres kárunk keletkezhet.
Vizsgáljuk meg az adás-vételi szerződést!
Elterjedt megoldás, hogy a nepperek biankó szerződést iratnak alá velünk, ahol az eladó hivatalosan nem maga a kereskedő, hanem az a külföldi személy vagy cég, akitől az autó eredetileg származik. Ilyenkor azonnal álljunk el a szerződéskötéstől, hiszen probléma esetén nem fogjuk utolérni az eladót, így nem tudjuk érvényesíteni a jogainkat. Csak az adott kereskedővel szerződjünk, és magyar nyelvű szerződést írjunk alá.
Válasszuk ki a megfelelő finanszírozási formát
A használt autók esetében is eltérő finanszírozási formák állnak rendelkezésünkre, amennyiben nem készpénzért vásárolnánk, a bankok, lízing cégek az igényeinknek megfelelő konstrukciót tudják összeállítani - legyen szó privát vagy céges vételről. A kiszemelt autó szerviz- és javítástörténete a finanszírozás miatt is fontos, mert ezek a tényezők befolyásolhatják az négykerekű értékét, így az önerő igényt, valamint a kamatszintet is. Meg kell győződnünk arról is, hogy van-e elidegenítési tilalom a kocsin, azaz, hogy a gépjárművet a tulajdonos valóban tudja-e értékesíteni.
Ha nem vigyázunk, a NAV és a rendőrség is lefoglalhatja autónkat!
A külföldről behozott kocsik ugyan átesnek egy eredetiségvizsgálaton a forgalomba helyezés előtt, ettől függetlenül nem lehetünk biztosak abban, hogy a jármű minden adata és a múltja stimmel. Azt azonban tudnunk kell, ha a fent említett okok egyike miatt rendőrségi vagy NAV eljárás indul a jármű kapcsán, e két szervezet bármikor lefoglalhatja autónkat, mint az történt már több esetben is a közelmúltban.