A „Panasza van? Segítünk!” sorozat újabb két kiadványával segíti a fogyasztók tájékozódását a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH). A legújabb fogyasztóvédelmi füzetek a kereskedőváltással és a közműcsatlakozással kapcsolatban felmerülő kérdésekre adnak választ.
A „Panasza van? Segítünk!” sorozat részeként a MEKH újabb két információs füzetet jelentetett meg a fogyasztók naprakész tájékoztatása érdekében. A két új kiadványt a Fejér Megyei Kormányhivatallal (FMKH) közös sajtótájékoztatón mutatták be a MEKH képviselői Székesfehérváron, a Megyeháza Címertermében. Az eseményen dr. Tanárki Gábor, a megyei kormányhivatal igazgatója ismertette, elemezte a fogyasztóvédelmi hatósághoz beérkezett, közszolgáltatással kapcsolatos beadványokat. A számadatok alapján megállapította, hogy a beérkezett beadványok, panaszok száma összességében csökkenő tendenciát mutat. Ezt követően arról adott tájékoztatást, földgáz-, villamosenergia-, víziközmű- és távhőszolgáltatással kapcsolatos panaszok esetén mikor van hatásköre a megyeszékhely szerinti járási hivatalnak és mikor a MEKH-nek.
Ezután Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője méltatta a Fejér Megyei Kormányhivatal és a MEKH közötti hosszú távú, jó szakmai együttműködést. Kijelentette azt is, hogy a fogyasztók alapos tájékoztatásának kiemelkedő a jelentősége. Dr. Szentirmay Melinda, a MEKH főosztályvezető-helyettese szólt részletesen a kereskedőváltással, illetve a közműcsatlakozással kapcsolatos tudnivalókról.
Mint hangsúlyozta, az 5-ös számú fogyasztóvédelmi kiadvány célja, hogy segítse az eligazodást a felhasználókkal kapcsolatban álló energia- és közműszolgáltatók között. A kiadvány röviden bemutatja a villamosenergia-, a földgáz-, a távhő- és a víziközmű-szolgáltatók működését, illetve tájékoztatást nyújt a földgáz- és villamosenergia-szolgáltatás esetén lehetséges kereskedőváltás folyamatáról. Kitér az egyetemes szolgáltatói és a versenypiaci szerződés közötti különbségekre.
A 6-os számú kiadvány azok számára hasznos, akik új közműcsatlakozás kialakítását tervezik. Az információs füzet betekintést nyújt a szerződéskötés, majd a csatlakozás kiépítésének és üzembe helyezésének folyamatára. A fogyasztóvédelmi füzet az ilyenkor szokásos ügyintézés menetét egy könnyen értelmezhető ábrával is szemlélteti.
A két kiadványt a sajtóeseményen Schneider Istvánné, a Fejér Megyei Kormányhivatal Székesfehérvári Járási Hivatalának hivatalvezető-helyettese és dr. Czifra-.Szabó Judit osztályvezető vette át. A fogyasztóvédelmi füzetek megtalálhatók a kormányablakokban és a fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálatokon.
Az új tájékoztatók és a „Panasza van? Segítünk!” sorozat korábbi kiadványai letölthetők az alábbi linkről: http://www.mekh.hu/fogyasztovedelmi-kiadvanyok.