Az előre legyártott vasbeton alagút egyes elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezete megváltozna.
Alagutat építenek az M1-es autópálya alatt az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárútnak. A projektről a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács számolt be az MTI-nek.
A közlemény szerint az alagutat speciális technológiával, úgynevezett átsajtolásos eljárással építik. Ennek lényege, hogy az előre legyártott vasbeton alagút bizonyos elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezetében bármilyen változást okoznának. Az autópályán közlekedők ebből semmit nem érzékelnek majd.
A kerékpárutat várhatóan a nyár végén vehetik birtokba a biciklisek - áll a közleményben.
A bicikliút megépítése a Pannónia szíve nevű térségi turizmusfejlesztési program része, a fejlesztések épülő elemeinek költségvetése 3,716 milliárd forint, amelyet a magyar állam biztosít.
A STRABAG az új orosházi aszfaltkeverő üzemét energiatakarékos berendezésekkel és megújuló energiaforrásokkal szerelte fel. Az üzem képes a kisebb környezeti terhelést jelentő mérsékelten meleg hőmérsékletű aszfaltok előállítására és a visszanyert aszfalt újrahasznosítására is.
2025. október 31-ig érvényesek a 2024/2025. tanévre vagy annak II. félévére szóló érvényesítő matricával ellátott diákigazolványok, valamint azoknak a tanulóknak a diákigazolványai, akik a 2024/2025. tanévben töltötték be 16. életévüket. A lejáró diákigazolványokat október végéig kell érvényesíttetni.