Egyre nagyobb ütemben halad a középső szakasz állomásainak felújítása
Rendszeresen beszámolunk az M3-as metró középső (Lehel tér-Nagyvárad tér) szakaszán az állomások felújításának munkálatairól, melyet a SWIETELSKY Kft. végez el a BKV beruházásában. Miután júliusban lezárták a Nyugati pályaudvar állomás egyik bejáratát, illetve a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomások teljes mértékben munkaterületté váltak, immár hat helyszínen folyik nagy intenzitással a munka (a Deák Ferenc téren földmunkákat végeznek bányászati módszerrel az egykor tervezett Nemzeti Színház felvonó aknánál).
Most a Ferenciek teréről és a Nyugati pályaudvarról érkeztek új információk, de hamarosan a Deák Ferenc tér, a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomásokról is beszámolóval és képriporttal jelentkezünk.
A Nyugati pályaudvar állomáson az északi részt pormentesen lezárták, majd az ideiglenes szellőzést építették ki. Itt két külön ventilátorból áll a rendszer: az egyik a felszínről friss levegőt hajt az állomás területére, a másik pedig egy porszűrőn keresztül szívja el a használt levegőt. A ventilátoroknak az Eiffel-téren alakítottak ki két kisebb munkaterületet.
Elbontották a forgalom elől lezárt mozgólépcső lejtakna fémburkolatát, illetve az aluljáróban lévő kőfalak burkolatát is és az alagúton keresztül a hétvégi üzemszünet során a dél-pesti Kőér utcai remízbe szállították, itt érte el a felszínt.
A Ferenciek terén már jóval régebb óta zajlik a felújítás, így teljesen más munkafázisban vannak: itt a bontási munkákat a gépalapokon, a válaszfalakon és a mozgólépcső alaptesteken, illetve gépészeti- és elektromos szerelvényeken végeztek az elmúlt hetekben.
Miközben a több évtizedes kábelrendszer beazonosítása folyamatos feladat, több egyre nagyobb mértékű átalakításhoz is elért a munka, amihez ideiglenes világítást is kiépítettek. A kisebb helyigényű akkumulátortérben falakat építenek át az ideiglenes transzformátor, majd a végleges vízköddel-oltó rendszer fogadásához; a főszellőző alagútban injektált szigeteléssel dolgoznak és a felszín alatti csarnok acéllemez szigeteléseit is javítják.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.