Így halad a SWIETELSKY-nek júliusban átadott Semmelweis Klinikák építkezése, és a még mindig aktív megállóként működő Deák tér melletti speciális munkaszakasz.
Folyamatosan beszámolunk lapunkban galériákkal és hírekkel az M3-as metró középső szakasza állomásfelújítási munkáinak előre haladásáról, melyeket a SWITELSKY Kft. kivitelez. A Lehel tér-Nagyvárad tér közötti rész párhuzamosan újul meg a déli (Nagyvárad tér-Kőbánya Kispest) szakasszal, ahol jelenleg már füstpróbákat tart a beruházó BKV és a kivitelező STRABAG.
Az egyre több munkaterület átvételével egyre nagyobb tempóba lépő középső szakaszon már négy állomást átadtak a kivitelező SWIETELSKY-nek, ezek a Ferenciek tere, az Arany János utca (márciusban), valamint a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed (július első felében). Emellett a Nyugati pályaudvarnál is lezárták júliusban az egyik feljárót a munkálatokhoz és a Deák Ferenc téren a liftaknát építik ki – itt a forgalom zavartalanul haladhat a vonalon.
Miután legutóbb a Nyugati pályaudvarról és a Ferenciek teréről írtunk, most a Semmelweis Klinikákról és a Deák Ferenc térről érkeztek hírek. Az előbbi helyszínen az állomás átvétele után a felszíni feladatokról átkerült a hangsúly a peron- és az állomásszintre. A biztonságos munkavégzés biztosítására többek között a peronkerítést építettek, illetve kialakítottak egy ideiglenes szellőzési rendszert is.
Elbontották a felszíni épület és a lejtakna álmennyezetét, és szintén bontási munkát végeztek többek között a gumiburkolatokon és a lejtaknák feletti falburkolaton. Emellett leszerelték és elszállították a felszíni és a peronszint berendezési tárgyait is.
A korábban üzemelő három mozgólépcsőből már kettő elbontásán dolgoznak.
A felújítás során az akkumulátor-tér jelenős átalakítást kap, illetve építészeti szempontból fontos még a válaszfal és az ajtónyílások kinyitása is. Emellett folyamatosan dolgoznak a kábelazonosításokon és a Közlekedési Múzeummal együttműködve megjelölik azokat a tárgyakat is elszállítás előtt, melyek majd az intézmény gyűjteményébe kerülnek.
A Deák Ferenc téren eközben földmunkákat végeznek bányászati módszerrel az egykor tervezett Nemzeti Színház felvonó aknájánál, így használva fel az évtizedekkel ezelőtt félbemaradt építkezés munkatér-határolását a metró akadálymentesítéséhez.
Ennek során sor kerül
A meglévő szerkezetek alatti mélyítés primer szerkezetén dolgoznak: ennek része a hegesztett háló és lőttbeton rétegek felhordása, valamint a rácsos ívtámaszok elhelyezése is.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.