2025.11.11, Kedd
Hét portált bontottak el az M1-M0-nál egy éjszaka alatt - FOTÓK
Fotók: MKIF

Hét portált bontottak el az M1-M0-nál egy éjszaka alatt - FOTÓK

magyarepitok.hu, MKIF Facebook-oldal

2025.11.11. 16:10

Az M1-es autópálya új, szélesebb pályája nem fért el a régi portálszerkezetek alatt. A bontást az MKiF az eső ellenére is ütemterv szerint végezte el.

Szombatról vasárnapra virradó éjszaka elbontotta az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az M1-M0 csomópont térségében található információs táblákat tartó portálokat. Minderre az M1-es folyamatban lévő bővítése miatt volt szükség: az új, szélesebb pálya nem férne el az eddig használt szerkezetek alatt – derül ki a beruházó-kivitelező MKIF Facebook-posztjából.

 

A képre kattintva galéria nyílik (Fotók: MKIF)

Az autópálya felett átívelő portálok egyenként 15-16 méter szélesek, nagyjából 5 méter magasak és a 10-12 tonnásak. Ezeket több darabra bontva daruval pakolták kamionra, majd elszállították. Az éjszaka során 7 ilyen portált bontottak el.

 

 

Érdekességként megjegyzik még: a szerkezeteken rögzített kék, útirányjelző táblák 15-20 négyzetméteresek. A fotókon ezek már a földön láthatóak.

A munka az eső ellenére is gyorsan haladt, a hajnali forgalom a már megszokott, ideiglenes forgalmi rend szerint közlekedhetett újra – teszik hozzá. Emlékeztetnek: annak ellenére, hogy a biztonságos munkavégzés miatt szükséges volt a sztráda Budapest felé vezető oldalának teljes lezárása, a teljes éjszaka alatt biztosították a közlekedést a főváros felé, mivel a forgalmat a Győr felé vezető oldal belső sávjaiba terelték át.

A Győr felé vezető oldalon várhatóan jövő ősszel szerelik le a portálokat.

 

 

Az M1-es bővítése során az M0-s és Bicske közötti szakasz 2028. augusztus végéig, a Bábolna térségében található Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029. augusztus végéig készül el, ezután folytatódik majd tovább haladva a fejlesztés. Az 1-es sztráda ezáltal 78 km hosszan bővül 2x3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül. Így akár 2x4 sávon is haladhat majd a forgalom Budapest és Győr között.

 

 

Galéria

Helyi hírekútépítésautópályaM1-es autópályaMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.