2025.09.11, Csütörtök
78 kilométeren 72 hidat kell újjáépíteni az M1-es bővítése során
MKIF

78 kilométeren 72 hidat kell újjáépíteni az M1-es bővítése során

MKIF / Facebook

2025.09.11. 15:59

Már Javában dolgozik az MKIF az M1-es hídjainak átépítésén.

Megjelent az MKIF (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) legújabb építési naplója, amely az M1-es bővítésének egyik kulcselemével, az utat átszelő hidakról szól. Kevesen tudják, de a bővítendő szakaszon átlagosan 1080 méterenként van alul- vagy felüljáró, ami azt jelenti, hogy 78 kilométeren 72 ilyen műtárggyal találkozhat az utazó.

 

 

Ezeket a hidakat át-vagy teljesen újra kell építeni, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek, azaz a 2x3+1 ITS sáv szélességnek.

„A munkák javában zajlanak, tavaly ősszel már a próbacölöpözéseket is elkezdtük, ekkor mértük fel a leendő hidak térségében a talaj teherbíró képességét” – írják.

Arról, hogy milyen ütemezéssel, milyen munkafolyamatok révén jutunk el az eredeti forgalmi rendből az új kiszélesített pályához és mi az a 2+1+1-es terelés, az alábbi animáció nyújt segítséget:

 

 

Saját honlapot kapott az autópálya-bővítés

„A hiteles és gyors tájékoztatás érdekében egy külön weboldalt indítottunk az M1 bővítéséről” – áll közösségi oldalukon megjelent közleményükben.

Ezen több nyelven, folyamatosan elérhetőek dedikáltan az M1-en történő közlekedést élrintő fontos és szükséges információk. Az esetleges csomóponti zárások, pihenőhelyi korlátozások, illetve az aktuális forgalmi rend is látható itt térképen jelölve, de például a vészhelyzeti leállóöblök is fent vannak az oldalon.

 

 

A bővítés teljes ideje alatt biztosítják a 2x2 sávot a közlekedők számára. Tehát Győr és Budapest irányába is adott lesz a 2-2 sáv. A személyautók és a teherautók is folyamatosan használhatják majd a pályát.

 

Galéria

Helyi hírekM1-es autópályahídépítésMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.