A projekt közel 2,4 milliárd forint európai uniós alapból valósul meg a Colas Út Építőipari Zrt. és a KM Építő Kft. kivitelezésében.
A Budapest-Balaton kerékpáros útvonal Budapest – Etyek közti szakaszának kivitelezését a Colas Út Építőipari Zrt. és a KM Építő Kft. konzorciuma nyerte el – derül ki a közbeszerzési adatokból. A projekt közel 2,4 milliárd forint európai uniós alapból valósul meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában.
A budaörsi szakaszon 452 m hosszú, 3,30 m széles, kertiszegélyes önálló kerékpárutat alakítanak ki a Kamaraerdei park területén. A parknál a gyalogsétány keresztezése eltérő textúrájú burkolattal valósul majd meg.
A Beregszászi–Kolozsvári–Seregély utcai körforgalom után a Kamaraerdei park gyalogsétányával párhuzamosan, de attól zöld sávval elválasztva fog folytatódni a kerékpárút. Emellett a park végénél a Temető utcán a hídon áthaladva 86 m hosszon kerékpáros nyom kerül felfestésre.
A törökbálinti szakaszon 381 m hosszon a Temető utcai Raktárvárosi út között, vegyes használatú 3,50 m széles aszfalt burkolattal kerül kialakításra a bicikliút. Emellett hasonló kialakításban valósul meg 904 méteren a Raktárvárosi út és a Malom dűlő közötti szakasz, szintén vegyes használatú útként.
A kétirányú forgalom biztosítása érdekében pedig 500 méterenként kitérőket is terveztek a szakemberek. Továbbá gépjármű forgalom elől kerékpárosok számára átjárható behajtásgátlót helyeznek el a 20 m hosszú kerékpárút csatlakozáshoz a Téglagyár utcáról a Bajcsy-Zsilinszky út szervizútjára.
További közel 1 km hosszú 3,30 m széles, kertiszegélyes önálló szakaszt létesítenek a Régivasútsorral párhuzamosan, az M0 feletti hídon meglévő létesítményen vezetve.
A budaörsi bekötés pedig 720 m hosszon 2,80 m széles, a Raktárvárosi úttal párhuzamos útvonal lesz, majd a vasúti vágányok és az M1/M7 autópálya felett meglévő burkolaton vezetett gyalog és kerékpárral egyaránt.
A tervezési szakasz eleje csatlakozik Törökbálinton a Régivasútsor utca folytatásaként egy vegyes forgalmú útként funkcionáló jelenleg is burkolt úthoz. A tervezett vegyes forgalmú út merőlegesen csatlakozik a meglévő burkolt úthoz, majd egy bal ív után Budapest–Hegyeshalom–Rajka vasútvonallal halad párhuzamosan a szelvények között.
A vegyes forgalmú út ezt követően a meglévő földút nyomvonalán halad tovább eltávolodva a vasúttól. Az utat mindkét oldalon erdősáv, fás terület szegélyezi. Ez a mezőgazdasági út pedig kapcsolódik a szomszédos ingatlanokhoz is, segítve a megközelítést.
A tervezett kerékpárút teljes hosszon a régi vasút vonalán halad, majd elhalad Biatorbágy település által létesíteni tervezett jégcsarnok mellett.