2024.11.21, Csütörtök

Rallyval népszerűsítik a magyar tejet

MTI, kormany.hu

2016.09.08. 12:05

A Földművelésügyi Minisztérium 2016-ban minden eddiginél többet, 63,5 milliárd forintot fordít a tejágazat támogatására. Az Alföldi Tej Kft. belföldön piacvezetővé vált.

Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter arról is szólt az idei Coop Rally székesfehérvári sajtótájékoztatóján, hogy jövőre 5 százalékra csökken a friss tej áfája. Így olcsóbb és megfizethetőbb lesz a magyar családok számára, és várhatóan a kereslet is nő a boltokban. Azt is célul tűzték ki, hogy megvédjék a magyar fogyasztókat a silány minőségű tejektől.

 

A 11. alkalommal megszervezett Coop országjáró autós túra két napja alatt több mint 600 kilométert tesznek meg a versenyzők. A Dunántúlon nyolc állomáson keresztül Székesfehérvárról Szombathelyet, Sárvárt, Pécsváradot, Szekszárdot elhagyva érnek Velencére. Eközben több ismert és kevésbé ismert élelmiszergyártó cég telephelyét érinti az útvonal.

 

A rally ma indult az Alföldi Tej székesfehérvári telephelyéről. A 2003-ban debreceni központtal megalakult cég az elmúlt csaknem másfél évtized folyamatos fejlődése eredményeként belföldön piacvezető tejfeldolgozó vállalkozássá vált, Székesfehérvár térségének egyik jelentős munkaadója lett.

- Az Alföldi Tej Kft. nettó árbevétele 2015-ben megközelítette a 43 milliárd forintot, ami 7 százalékkal haladta meg az előző évit. A tulajdonosi csoport tagjainak termelése adja a belföldi ipari nyerstej termelés 28 százalékát - közölte Mélykuti Tibor ügyvezető igazgató a rally indítása előtt. 

Jelenleg a tulajdonosi kör 101 tagú, a társaság jegyzett tőkéje pedig eléri a 4,3 milliárd forintot. Évi 330 millió liter nyerstejet dolgoznak fel a cég székesfehérvári és debreceni üzemében. 

Gazdaságalföldi tejCooptejipar