Az egész Fejér megyére kiható közlekedési beruházás tervezőjét és kivitelezőjét keresi a NIF. Székesfehérváron a helyi, helyközi autóbuszok és a vasút találkozási pontja a jövőben kerékpáros és autós útvonalakkal egészül ki.
Új buszpályaudvar, parkolóház, felszíni parkolók, körforgalmak, kerékpárutak – ezek csak a főbb elemei a székesfehérvári vasútállomás intermodális átszállókapcsolatait fejlesztő gigaberuházásnak. A tervezési és kivitelezési feladatokra nemrég írt ki ajánlattételi felhívást a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az európai közbeszerzési értesítőben. Az intermodális csomópont lényege, hogy az utazóközönség egy adott központból különböző közösségi közlekedési eszközökkel, illetve útvonalon érhesse el úticélját.
A Fejér megyei székhelyen a jövőben nemcsak a vasút, valamint a helyi, helyközi autóbuszok találkozási pontja lesz a mostani, hanem kerékpárral és közúton is az eddigieknél könnyebben megközelíthető lesz. Az óriásprojekt ezért minden bizonnyal nemcsak Székesfehérvár és az agglomeráció, hanem egész Fejér megye közösségi közlekedését is újabb szintre emeli.
Korábban a szekesfehervar.hu is írt arról, hogy a vasútállomást is átépítik, itt alakítanak ki helyet a Volánbusz irodájának, valamint az autóbusszal utazókat is ebben az épületben fogják kiszolgálni.
A 11 állásos buszpályaudvar a Béke téren lesz, mellette egy közösségi tér is létesül és itt helyeznek el 4 mozgássérült parkolót is. A taxiállomás és a K+R parkolók a tér északi-keleti oldalán épülnek meg.
Az intermodális csomópont könnyebb megközelítése érdekében gyűjtőút épül, amely a Széchenyi utca és a Béke tér, valamint a P+R parkoló kapcsolatát biztosítja 2x1 forgalmi sávval a vasút északi oldalán azzal párhuzamosan, illetve a Széchenyi utcai jelzőlámpás csomópont is. A parkolóházban 230 férőhelyet, míg térszínen 69 parkolót alakítanak ki, így összesen 299 parkolóhelyet ad a városnak a beruházás. Ezt a P+R parkolót úgy alakítják ki, hogy helyi autóbusz-járatokat is tud fogadni, így a déli városrészeknek gyorsabb elérést tud adni a város a vasúthoz.
Az autóbuszközlekedéshez mérten növelik a városi úthálózat kapacitásait is: az Új Váralja sort egy, a vasút felett átívelő közúti felüljáróval kötik össze a Martírok útjával.
A tendertervek szerint az óriásberuházásban ezeken kívül
A projektben közlekedés informatikai fejlesztések is megvalósulnak, amelyekkel létrejöhet az intelligens (vizuális és hangos) utastájékoztatás is. Ezen kívül biztonsági térfigyelő kamerarendszert is telepítenek.